Dag 13: vertrek van Perhentian naar het vasteland - Reisverslag uit Kuala Lipis, Maleisië van gerben-jolanda - WaarBenJij.nu Dag 13: vertrek van Perhentian naar het vasteland - Reisverslag uit Kuala Lipis, Maleisië van gerben-jolanda - WaarBenJij.nu

Dag 13: vertrek van Perhentian naar het vasteland

02 April 2014 | Maleisië, Kuala Lipis

Tja, nog steeds is Jolanda ziek maar we gingen Perhentian verlaten!best in de rats gezeten hoe we dit gingen oplossen.
Gerben is in de ochtend direct naar het winkeltje naast het restaurant gelopen en daar gaven ze aan dat de flu (buikgriep dus) heerste. Ze gaven een of ander paardenmiddel waarvan ze wel moest opknappen.

Ongelooflijk maar waar, maar nog geen half uur later konden we de spullen pakken en vertrekken! Enige bijwerking was duizeligheid en het voelde inderdaad ook alsof ze een halve liter vodka op had.

Maar goed, 45 minuten met de boot, uurtje met de taxi en toen kwamen we aan in Tanah Merah want we wilden graag met de jungletrein terug.

Na ruim 2 uur wachten stapten we de trein in: helemaal vol met lokale bevolking en wel zeker 50 graden en geen open ramen of airco!!!!! Onmenselijk gewoon. Het zweet gutste bij iedereen van het lichaam, het was net 1 grote sauna....
En het ergste nog: de reis duurde voor ons 6 uur want je ging dwars door het regenwoud (Taman Negara) en als je uitstapte, dan was er echt geen taxi of bus, alleen wat kleine dorpjes.

Helemaal gesloopt kwamen we aan in Kuala Lipis, een stadje dat vroeger een goudmijndelversstadje is geweest.
Van daaruit wilden we verder met de nachttrein, zij het niet dat deze volgeboekt zat en de nacht erop ook! Het was intussen 23.00 uur dus we besloten te overnachten en morgen verder at gaan.

Het eerste de beste hotel was hotel Londen voor 45 ringgit (zo'n 9 Euro) en we waren al blij dat deze airco en een douche had dus hoppa, die nemen we!
En we sliepen zo!